تبلیغات
روانشناسان بالینی - با رعایت این نکات ، خواب راحتی را تجربه کنید

روانشناسان بالینی

دانش بدون تكامل اخلاقی خطرناک و نابود كننده است...



نبود وسایل سرگرم کننده

وسایلی مانند تلویزیون و کامپیوتر نباید در اتاق خواب شما وجود داشته باشند چون ذهن شما را منحرف می کنند. علاوه بر این،  نور آبی رنگ صفحه  تلویزیون و کامپیوتر باعث اختلال خوابتان می شود.

 نور ملایم

نور زیاد شما را بیدار نگه می دارد پس  بهتر است با نزدیک شدن زمان خواب نور اتاق را کم کنید .اگر نیمه شب بیدار می شوید از یک چراغ قوه کوچک یا وسیله کم نوردیگر استفاده کنید و برای مطالعه قبل از خواب نور اتاق را کم کنید.


 بوهای آشنا

بوهای نا آشنا می توانند شما را بیدار نگه دارند پس از بوهایی استفاده کنید که به شما احساس امنیت  و راحتی می دهند.


 تشک راحت

آنچه مهم است راحتی تشک است نه قیمت آن. لازم نیست روی یک تشک گران بخوابید. اکثر افراد تشکی را ترجیح می دهند که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی نرم.



 دقت در مورد مصرف مسکن ها

خیلی از افراد قبل از خواب از قرص های مسکن حاوی کافئین استفاده می کنند بدون اینکه از نتیجه آن آگاه باشند. بعضی قرص ها حاوی 65 میلی گرم کافئین هستند، یعنی کافئین موجود در دو قرص برابر است با کافئین موجود در یک فنجان قهوه. پس به مسکنی که مصرف می کنید دقت کنید.


 پتوی یک نفره

اگر از تختخواب دونفره استفاده می کنید بهتر است پتوی خودتان را داشته باشید. یکی از عوامل عمده ای که می تواند خوابتان را به هم بزند  استفاده از پتوی مشترک است.


 روابط صمیمانه با همسر

خواب شب بر کیفیت رابطه  یک مرد با همسرش  اثر می گذارد. یعنی اگر مردی خواب کافی و خوب داشته باشد صبح فردا با همسرش رابطه خوبی برقرار خواهد کرد. اما در مورد خانم ها قضیه برعکس است، یعنی  رابطه یک خانم با شوهرش در طول روز، خواب شب او را تحت تاثیر قرار می دهد.


 بالش پر

اگر آلرژی دارید بهتر است از بالش پر استفاده کنید چون گرد وغبار کمتری را به خود جذب می کند. تعداد افرادی که به پر حساسیت دارند تقریباً اندک است اما بالش هایی که با فوم پر شده اند می توانند حساسیت را تشدید کنند.


جوشانده های گیاهی

یک فنجان جوشانده گل گاوزبان یا سنبل الطیب یا خشخاش می تواند به آرامش اعصاب و درمان بی خوابی کمک کند.


 مراقبت از پاها

پاهایتان را در ظرف آبی حاوی سولفات دومنیزی یا روغن مخصوص حمام فرو برده دقایقی همانطور نگه دارید. سپس پاها را به خوبی خشک کنید و ماساژ دهید. با این کار اعصابی که به پاهایتان منتهی می شوند تحریک و سیستم عصبیتان تقویت می شود.

 تنفس عمیق

اگر تنفس شما آرامش داشته باشد ذهنتان نیز آرام خواهد بود. بنابراین قبل از خواب وقتی روی تختتان دراز کشیده اید، این تمرین را انجام دهید: نفس عمیق بکشید و آن را به مدت 4 ثانیه نگه دارید. سپس هوا را از ریه هایتان خارج کنید، 4 دقیقه مکث کنید و دوباره این کار را انجام بدهید.


منبع: مجله اینترنتی برترین ها






طبقه بندی: سلامت و بهداشت روانی، راهنمایی، فیزیولوژی، روانشناسی،
برچسب ها:خواب، خواب راحت، خواب آرام،

[ سه شنبه 26 فروردین 1393 ] [ 10:38 ق.ظ ] [ احد عبدالمحمدی ]

[ نظرات() ]


مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه